Małe dziecko z zaburzeniami integracji sensomotorycznej. Elementarne zasady obserwacji i terapii.
prowadząca:
Renata Ulman – Bogusławska – psycholog dziecięcy, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, specjalista wczesnej interwencji, współzałożyciel Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, Certyfikowany Instruktor masażu Shantala dla niemowląt;
FORMA: wykład/ warsztaty;
ODBIORCY/ UCZESTNICY: psychologowie, logopedzi, pedagodzy, terapeuci Integracji Sensorycznej, specjaliści - pracownicy żłobków, rehabilitanci, fizjoterapeuci, rodzice małego dziecka, studenci;
CZAS: 6 godzin dydaktycznych 14.00-19.00
GRUPA: 12 – 15 osób
CENA: 160 PLN/ osoba;
PROGRAM SZKOLENIA
1) Co to jest „integracja sensomotoryczna”? – definicja.
2) Rozwój integracji sensomotorycznej w okresie płodowym i jego znaczenie dla dalszego rozwoju dziecka.
3) Etapy rozwoju zmysłów w okresie 0 – 6 rok życia, ze szczególnym uwzględnieniem 1 roku życia. Schemat.
4) Zaburzenia przetwarzania sensorycznego:
5) Obniżone umiejętności ruchowe jako efekt zaburzeń przetwarzania sensorycznego.
6) Rola dotyku w rozwoju psychomotorycznym dziecka. Masaż niemowląt.
7) Zaburzenia regulacji związane z przetwarzaniem bodźców sensorycznych – Klasyfikacja Diagnostyczna DC: 0 – 3 R; oś I, zaburzenia kliniczne.
8) Obserwacja procesów integracji sensomotorycznej u małego dziecka. Kryteria. Arkusz obserwacji. Analiza materiału filmowego.
9) Podstawowe założenia terapii SI u małego dziecka. Współpraca z rodziną. Niedyrektywna terapia zabawowa – własna aktywność dziecka.
PODSUMOWANIE. DYSKUSJA.
Spotkanie ma charakter wykładowo – warsztatowy, proszę o zabranie lalki, rękawiczek, szalika i 2 - 3 przedmiotów o zróżnicowanej fakturze i różnej wielkości.
Aby wziąć udział w szkoleniu, przejdź na stronę www.acentrumszkolenia.pl i zapisz się przez formularz zgłoszeniowy. Zapraszamy
Sprawdż aktualne terminy szkoleń. Wejdź i zapisz się na dogodny termin. Zapraszamy